Cambridge dieet

Het Cambridge dieet

Het Cambridge dieet is een crash dieet. Een crash dieet houdt in dat men heel weinig kilocalorieën binnen krijgt. Bij het Cambridge dieet is het aantal kilocalorieën extra laag, bij het cambridge dieet krijgt men gemiddeld ongeveer 500 kilocalorieën per dag binnen. Dat is stukken minder dan het aangeraden aantal kcal. Voor een man wordt 2500 kilocalorieën aangeraden en voor een vrouw 2000 kcal.


Met het Cambridge dieet krijgt u dus beduidend minder binnen. Doordat bij het dieet zo weinig calorieën ingenomen worden valt u zeker af.

Alleen zijn de meeste experts het wel eens dat het niet gezond is om zo weinig calorieën per dag binnen te krijgen. In het algemeen ligt de gezond-ongezond grens rond de 1200 kcal per dag. Dat is dus 700 kilocalorieën meer dan men krijgt bij het Cambridge dieet.

 

Andere nadelen van het Cambridge dieet

Daarnaast eet u alleen maar maaltijdvervangers. Het is dus niet toegestaan om tijdens het dieet een normale maaltijd te nemen. Hierdoor is de kans groot dat u zeker in het begin honger heeft. Hierdoor is het meteen een stuk moeilijker om door te zetten met het dieet. Niet alleen door de honger maar ook door het redelijk eentonige voedsel dat ingenomen dient te worden. Het voedsel zal vooral uit vloeistoffen bestaan, zoals soep. Daarnaast zitten er in de voedingstoffen die u dient te kopen bij het Cambridge dieet niet alle nodige stoffen. Zo zou er een tekort aan calcium in de producten zitten. Verder zijn ook gezondheidsklachten als duizeligheid, hoofdpijn, diarree of misselijkheid veel voorkomend, maar het meest voorkomend is sufheid. Dit natuurlijk door de lage energie inname.

Daarnaast is het Cambridge dieet een vrij duur dieet. Op de site van het dieet staat dat het ‘slechts’ 50 euro per week kost. Dat is helaas niet voor iedereen betaalbaar. Een ander groot nadeel van dit dieet is het Jojo effect. Het Jojo effect houdt in dat u na het volgen van het dieet weer snel bij komt waardoor u weer gaat diëten en waarna u na het volgen van het dieet weer aankomt. Zo blijft u bezig dus.

 

Wanneer is het Cambridge dieet wel te gebruiken?

Daarnaast kan het Cambridge dieet soms wel goed zijn. Maar dat dient dan door een expert vastgesteld te worden. Het wordt soms aangeraden bij mensen die veel overgewicht hebben. Dan zijn de gezondheidsrisico’s groter van het overgewicht dan de schade die het Cambridge dieet kan aanbrengen.

 

Wat is de oplossing?

Nu wij zoveel nadelen besproken hebben van het Cambridge dieet bent u vast wel benieuwd naar de oplossing voor deze nadelen. U kunt de oplossing vinden op onze homepagina over het Cambridge dieet.

 

 

 

cambridge dieet