Afvallen door te sporten, maar hoe hou je het vol?


Afvallen door te sporten, maar hoe hou je het vol?

Sporten helpt als je af wilt vallen. Dit weet iedereen wel, maar hoe houdt je het vol? Veel mensen vinden het moeilijk om de discipline op te brengen om zichzelf maar weer in het zweet te gaan staan werken. Er zijn immers zat dingen die leuker zijn, tv-kijken, met je kinderen spelen, noem maar op. Toch is het nodig dat je gaat sporten als je af wilt vallen. Door het sporten zelf verbrand je extra calorieën en doordat je stofwisseling verbetert verbrand je ook nog een keer extra calorieën. En daar is het allemaal om begonnen. Daarom zetten we hieronder een aantal tips voor je op een rijtje waarmee je makkelijker de motivatie op kunt brengen om te gaan sporten.

  • Ga niet alleen sporten. Samen sporten is gezelliger en dit helpt je al om je gemotiveerder te houden. Daarnaast ga je vaak ook intensiever sporten als je samen sport, je sleept elkaar erdoorheen als het ware. Verder is het zo dat wanneer jij geen zin hebt om te gaan sporten wel je vriend of vriendin op je rekent dat je komt sprotenkrachtsport-duursport
  • Zorg ervoor dat je echt de tijd neemt om te sporten. Spreek met jezelf een aantal tijden af waarop je gaat sporten en zorg dat je op deze tijden dan ook echt vrij bent. We zijn allemaal druk met genoeg andere zaken, en sporten raakt snel een ondergeschoven kindje.
  • Houdt je prestaties bij. Je kunt voor jezelf een boekje of een schrift aanschaffen waarin je opschrijft wanneer je gesport hebt en hoe het ging. Als je even geen zin hebt om te sporten kijk je in dit boekje. Na verloop van tijd zal je een stijgende lijn ontdekken, en dit geeft je zeker de motivatie om weer te gaan sporten.
  • Bedenk dat sporten niet alleen maar vervelend is. Sporten is ook leuk. Door te sporten werk je aan je einddoel namelijk afvallen, maar je gaat je ook fitter voelen. Als je op de juiste manier sport -dat is wel intensief, maar niet overdreven- dan haal je juist energie uit je training.hardlopen kan goed zijn om af te vallen
  • Stel jezelf doelen. Deze laatste tip is wel gevaarlijk, want het kan zijn dat je doorslaat in je doelen. Als je nog nooit hardgelopen hebt, stel dan niet jezelf als doel dat je binnen een maand de marathon van New York wilt gaan lopen, dat is onrealistisch en zorgt eerder voor minder dan voor meer motivatie. Realistische doelen helpen wel, beloon jezelf hier dan ook voor.

 

Add Comment

Close