Afvallen buik

Wat je vaak ziet is dat men suggereert dat afvallen buik ontzettend zwaar is. Nou ik heb nieuws! Dit hoeft absoluut niet zo te zijn! Ik zal in onderstaand artikel wat verder ingaan op wat waarschijnlijk een reden zou kunnen zijn waarom je geen buikvet verbrandt en daarbij ook nog eens hoe je de vetverbranding rondom de buikzone kan stimuleren. Dus de belangrijke vraag der vragen: Ben jij klaar voor een wasbordje!?

 

 

Afvallen buik, een aantal tips

 

Verander voor afvallen buik je levensstijl en eetgewoontes

Wat ontzettend belangrijk is voor als je het vet rondom de buikstreek wilt verliezen is dat je een regelmatig en dus stabiel eetpatroon ontwikkelt.  Begin de dag elke dag met een goed ontbijt om zodoende al direct de verbranding op gang te helpen.  Voel je de behoefte om tussen de 3 hoofdmaaltijden in te snacken, dn is dat geen probleem, zolang het maar gezonde snacks zijn. Denk hierbij aan bijvoorbeeld noten, tomaten, of andere gezonde snacks.

Als je je afvraagt wat nou precies de reden is dat je geen verbrandt, of in ieder geval stukken minder, wanneer je niet regelmatig eet, is omdat je vetverbranding dan niet continu is. Wanneer je zoals we in andere artikelen hebben vermeldt je lichaam gaat uithongeren, dan zal je lichaam inderdaad de vetreserves aanspreken, maar zodra je weer een normaal voedingspatroon aanhoudt, zullen de vetreserves dan ook als eerste weer aangevuld worden. En dat willen we nu juist net NIET hebben.

We hebben het woord al vaker gebruikt en we gaan het weer doen: Dit is het alom beruchte JOJO effect. Aankomen, afvallen, aankomen, afvallen. Daar wordt niemand vrolijk van. het levert gewoon een hoop frustraties op. Kijk naar jezelf, kijk naar je buik en roep hard: Afvallen buik! En begin direct met aanleren van een regelmatig en stabiel eetpatroon. 

 

 

Welke voeding neem ik voor het afvallen buik project

Het zal je zonder twijfel wel een keertje zijn overkomen. Je eet je totaal vol, maar op een of ander manier voel je je niet vol en heb je nog steeds trek. Dit is simpel te verklaren. Je lichaam is op zoek naar voedingsstoffen en niet naar voeding. Zodra jij veel eet, maar niet de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt, dan blijft je lichaam het signaal afgeven aan de hersenen, dat er meer gegeten moet worden, want het lichaam heeft nog niet de benodigde voedingsstoffen binnen.

Als je kijkt naar voeding waar je geen vol gevoel van krijgt, dan is dit voornamelijk eten wat weinig eiwitten bevat en veel koolhydraten. (in andere woorden: de dikmakers)

Wat wel goed voor en voedzaam voor je lichaam is zijn : Noten, Vlees, Fruit, vis etc. Voeding wat gezond is en hoog in de eiwitten zit.

 

 

Supertip! Vermijd suiker voor project afvallen buik

Als we kijken naar de samenstelling van suiker, dan kunnen we concluderen dat het geen enkele voedingsstof bevat. Suiker geeft aan dat het lichaam moet stoppen met vet verbranden en moet beginnen met het opslaan van deze vetten. Ons lichaam is niet gemaakt voor de consumptie van suikers. Het is iets wat de voedselindustrie in de loop der jaren sneaky, ter bevordering van de verkoop heeft de voedselindustrie over suiker aan toegevoegd. Dat maakt het tenslotte wat smaakvoller. Om je een idee te geven: Honderd jaar geleden aten we ongeveer 2 kilo suiker per jaar, 50 jaar terug was dit zo’n 5 kilo per jaar, tegenwoordig nuttigen we gemiddeld maar liefst 65 kil0 suiker op jaarbasis.. Dat is ruim 30 x meer dan 100 jaar geleden. 

 

 

Fruit slecht voor project afvallen buik

Wanneer je buikvet wilt verliezen en in z’n geheel wilt afvallen betekent dat niet dat je als een bezetene groente en fruit moet gaan eten. Om je vetverbranding een impuls te geven, kun je minimale hoeveelheden fruit eten. In fruit zit tenslotte veel suikers. 

Wanneer je al de nodige kilo’s kwijt ben heb je alle tijd en ruimte van de wereld om tegen die tijd al het fruit te eten waar je trek in hebt. Als je een echte fruiteter bent, dan adviseren wij je in de ochtend fruit te eten. Dit is een goed kickstart en geeft je voldoende suikers en koolhydraten (in dit geval wel de juiste) om je dag te beginnen.

afvallen buikDe vuistregel voor voeding voor project afvallen buik is: Veel eiwitten, weinig koolhydraten Zo makkelijk is ‘t! Het is dus absoluut niet nodig om je calorieën te gaan tellen etc.

Zorg er gewoon voor dat je veel minder koolhydraten neemt en af en toe traint. Zowel krachttraining als duurtraining. De rest gaat vanzelf. Neem voldoende rust en je bet spekkoper. Met voldoende rust doelen we op minimaal 8 uur per nacht.

 

Buikspieroefeningen voor project afvallen buik

De eeuwige fabel dat je plaatselijk vet kunt verbranden is en blijft een fabel. Dit bestaat niet. Afvallen gebeurd niet plaatselijk door op die plek ( in dit geval je buik) oefeningen te doen, met als gevolg dat het vet als sneeuw voor de zon verdwijnt.

Wat wel zo is , dat als je vetpercentage ook rondom de buikstreek significant is gedaald, en de buikspieren langzaam zichtbaar worden, je deze kunt trainen om het bekende sixpack tevoorschijn te laten komen.

 

Project Afvallen buik eerst!

Buikvet is extreem ongezond. Het meest gevaarlijke vet wordt het ook wel genoemd. Iedereen weet ondertussen wel dat overgewicht uit den boze is en niet goed voor de gezondheid. De kans op hart en vaatziektes is vele malen groter dan bij slanke mensen.

Het hebben van een buikje, is niet geheel ongevaarlijk, zo blijkt uit onderzoek. En hierbij doelen we niet alleen op dikke mensen, maar ook op slanke mensen met een buikje. 

Zodoende kan dus wel geconcludeerd worden dat buikvet er ongezond en dus gevaarlijk is. Neem het project afvallen buik dus heel serieus. Als je een buik hebt, onderneem dan snel actie en zorg ervoor dat je daar snel vanaf komt.

De tailleomtrek bij mannen mag niet meer zijn dan 102 centimeter, bij vrouwen is dit 88 centimeter. Zit je hierboven of kom je akelig dicht in de buurt , dan is het nu tijd voor:  Afvallen Buik!